Saturday 1 September 2012

Apa perasaan awak?



Assalamualaikum,

Kali ni saya nak post sikit lari tajuk. Heeee Tak salah rasanya. Hmmm saya yakin ramai antara kita pernah bercinta. Bercouple, berkasihan, dan berteman istimewa dengan seseorang.

Di tengah hari ini saya terfikir... Allah dah mengaturkan hidup saya sebaiknya.. Sangat sempurna. Mungkin hasil doa kita hari-hari. Allah tahu akan kelemahan saya, Allah maha mengetahui segalanya.

Cuma saya terfikir, apa yang sebenarnya mnyebabkan si dia mahu berpisah dengan saya?? (kisah silamku :) ) Yelah, mengikutnya memanglah kerana satu sebab ini.. Tapi saya macam tak yakin, mungkin ada sebab lain. Dan, saya tertanya-tanya, apa yang dia rasa sekarang, takkah dia rasa seperti aku rasa. Pelik, dengan mudahnya dia dapat meninggalkan saya. Tapi tak apa, saya tak sedih, cuma pelik saja, perempuan memang semua macam tu kah?? hehehe tak apalah, saya tak kisah.

Apa yang saya tahu, SEMUANYA KETENTUAN ALLAH. SANGAT MENAKJUBKAN PENGATURANNYA. Masya Allah! Allah Akbar!

Aku bersyukur kerana aku terpilih. Tak tahu bagaimana saya nak mnyatakan syukur aku lagi. Hanya tangisan boleh disampaikan, sesungguhnya saya insan yang lemah.

Pasti bosan dengan cerita di atas kan?? :D

Baiklah, saya cuma pelik, dia boleh menghilang begitu sahaja. Hebat! Thank you Allah!

'Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar'
Al-Baqarah(2): Ayat 155


Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment